-
En solig Torsdag i slutet av Maj
Idag är det även EFIT (Ett foto i timmen) och ni hittar fler som gör samma som mig idag här 08.00 Hyffsat nyvaken och ute strålar solen. 09.00 Jag har ätit frukost och Tisse sitter på sin älsklingsplats ute. 10.00 Denna kommer ni se mera utav idag, håller på med den första ärmen. 11.00 Första ärmen klar så nu tar vi tag på nästa ärm. 12.00 Dags att öppna butiken. 13.00 Behöver rengöra en väldigt skitig ugn 14.00 Sitter ute och njuter. 15.00 Nu är båda ärmarna klara, dags att börja med huvan. 16.00 När en kund kommer och snällt frågar om man kan hjälpa till med 2 hattar så…
-
EFIT, maj, sol och friska vindar
Söndag 10 maj och så var det dags för ytterligare en EFIT (Ett foto i timmen) och här kommer min dag. 08.00 Ligger och spelar lite mobilspel 09.00 Har kommit upp ur sängen. Ute skiner solen och blåser rätt friskt 10.00 Dags för frukost 11.00 Vilda som normalt är en innekatt fick komma ut ett tag. 12.00 Jag målar en av 2 ”gatupratare” min man snickrade till mig igår. 13.00 Mannen ifråga fixar med bottenfärgen på fiskebåten. 14.00 Nu har äntligen Hubbe fått komma ut från vintervilan 15.00 målade nästa gatupratare men det glömde jag fota 16.00 Ut på tur aldrig sur, eller nåt…. 17.00 Riddersholms Naturreservat, över stock o…

